handdator

Visa fullständig version : Hotell Mediterranee i Lassi?


nikis
2009-07-06, 16:36
Hej!
Funderar starkt på detta hotell, någon som varit där som vill skriva några rader? Allt uppskattas! Har tänkt åka slutet av augusti.
Tacksam för svar =)

liselotti
2009-07-06, 18:56
Jag har inte bott på hotellet men på avresedagen fick vi vänta där p.g.a sen avgång.

Det är inte så mycket "grekisk känsla" om man nu vill ha det ;). Jag tänker mig mera en liten pension då.

På stranden vid hotellet var det vansinnigt mycket folk! I mitt tycke så många så det inte var njutbart. Vi var där i början av augusti. Men det finns väl andra stränder runt omkring :rolleyes:.

Panakakis
2009-07-07, 09:09
Hej Nikis! Jag har inte bott på hotellet men besökt det många gånger under åren då vi haft kompisar som hyrd där. För 15 år sedan var Mediterranee i Lassi ett frärst hotell och jag har kuna tänkt mig att ev. bo där men på senare år tycker jag att det är väl nerslitet och inte frärst i hotellet. Mina kompisar bor inte där längre vid vistelser på Kefalonia. Jag tycker du skall prova med att hyra på något av de mindre hotellen, det finns många att välja bland.
PANAKAKIS

nikis
2009-07-07, 13:30
Hej! Vi får se om vi väljer något annat hotell, det finns inte mycket att välja på just det datumet vi ska åka.. Men vi ska nog hyra bil för det verkar som alla har gjort! Vad kostar det? Ska man hyra via resebolaget eller är det bättre att hitta något på plats istället?

Panakakis
2009-07-07, 15:43
Hej Nikis! Jag sitter just och letar bil till mina veckor i september på Kefalonia och har testat ett 20 tal firmor och det bästa priset hitentills är Pan Gosmio Car Rent där är jag nere på ett pris av 23 euro/dag för en Hyundai Getz. Jag hyrde tidigare på plats vid resemålet men de 5 sista åren får jag bilen direkt på flygplatsen och upplever att jag får bättre pris när jag sitter hemma och testar olika biluthyrare, och sliper även transferkostnader.
PANAKAKIS

Göran
2009-07-07, 21:28
Via destination.se har vi bokat hyrbil genom E-bilhyra (som förmedlar bokningar till lokala ombud). vi åker ner om en dryg vecka och för en Fiat Panda (typ) landar vi också på runt 23€ per dag. Uthyrare är Acropolis rentacar och vi hämtar/lämnar direkt på flygplatsen. Enda nackdel att betalningen sker i förskott... Håller tummarna för att vi inte är lurade!/Göran

Panakakis
2009-07-08, 06:27
Hej! Jag har testat med betalning i förskott och betala på plats vid förbokning av bil från Sverige och det har inte klickat i något fall. Så jag tror att det inte skulle gå att hyra ut bilar om uthyraren tänker bluffa med kontraktet, då blir denne säkert påtalad att sluta med uthyrning.
PANAKAKIS