handdator

Visa fullständig version : regn


veruscka
2009-06-17, 08:45
hur vanligt e det att det regnar på Kefalonia?
Kollade på 5 dygns prognos nu och det ska regna i 3dgr där :mad: bara för att vi ska åka på semester och har haft regn här hemma 1 månad nu :( hoppas det inte stämmer

Stridis
2009-06-17, 08:51
Hej !

Jag tycker vädret ser helt underbart ut dom nästa 10 dagarna, vet inte vilken 5 dygns prognos du har tittat på.
Kolla på denna istället.

http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/GRXX0035?from=sixten_topnav

Johan

veruscka
2009-06-17, 09:23
har kollat på den som e här på Kalimera hoppas den du tipsat om stämmer bättre _B-anana

Stridis
2009-06-17, 09:35
Hej igen

Tittade på en annan prognos, den säger lite skurar, verkar som det skall bli lite svalare
Men ta det med en nypa salt, tror du kommer bli nöjd med vädret.

Var på Kefalonia skall du ?, åker själv ner 30/6 och har bokat i Skala.

Stridis
2009-06-17, 09:40
Här är en länk till den norska väder sidan, den är rätt så bra.
http://www.yr.no/place/Greece/Other/Skala_(Kefalonia)/

Johan

veruscka
2009-06-17, 12:30
vi åker på Lördag 20 juni och ska bo i Lassi :)

Netwolf
2009-06-17, 21:19
Hoppas du får en solig semester i alla fall. Har ladrig varit på Kefalonia, men suget väcktes igår kväll, då vi avnjöt Kapten Corellis mandolin på dvd. Otroligt vackert!!

/Netwolf

carooooline
2009-06-20, 10:39
Vi har lika dyster prognos framför oss i Lefkas och vi åker på måndag.
Vi får be till vädergudarna tillsammans!

Trevlig semester!

Frappe
2009-06-20, 12:24
Jag tycker inte ni ska oroa Er, för oftast när det regnar så kommer det en skur och sedan skiner solen, har aldrig varit med om att det kan regna sommar tid som i Sverige, där regnet kan falla flera dagar i rad utan stopp..:mad: så packa ner solkrämen och se fram emot semestern!:)

Camilla

Klick
2009-06-20, 13:49
Jag tycker inte ni ska oroa Er, för oftast när det regnar så kommer det en skur och sedan skiner solen, har aldrig varit med om att det kan regna sommar tid som i Sverige, där regnet kan falla flera dagar i rad utan stopp..:mad: så packa ner solkrämen och se fram emot semestern!:)

Camilla

Kan bara instämma. När jag besökte Agistri för ett par år sedan hade vi lite skurar. Ena skuren kom en eftermiddag och efter det sken solen igen. Nästa dagen hade vi skur mitt på dagen men till eftermiddagen sken solen igen. Det blev svalare av skurarna. Jag hade inte varit orolig.:)

anneli56
2009-06-20, 21:20
Dont worry!!
Ingen regn här inte, och om det skulle regna så är det över på några minuter!!
Säger jag som har erfarenhet härifrån i flera år
ha en underbar semester

Pia71
2009-06-20, 21:45
:( Ja jag/vi är allt bekymrade. På många vädersidor på nätet så ser man bara regn för nästa vecka. Det handlar inte om små skurar utan kraftigt regn. Vi ska till Parga på måndag med 4 barn. Det blir 6:e gången. Aldrig har prognosen sett ut så här. Vi har varit vana vid en skur sen soligt och varmt direkt. Men det verkar vara större delen av Grekland som kommer drabbas! Jag hoppas innerligen att detta oväder drar förbi och att det bara kommer vara en enda stor sol över Grekland/Parga!

carooooline
2009-06-21, 10:29
:( Ja jag/vi är allt bekymrade. På många vädersidor på nätet så ser man bara regn för nästa vecka. Det handlar inte om små skurar utan kraftigt regn. Vi ska till Parga på måndag med 4 barn. Det blir 6:e gången. Aldrig har prognosen sett ut så här. Vi har varit vana vid en skur sen soligt och varmt direkt. Men det verkar vara större delen av Grekland som kommer drabbas! Jag hoppas innerligen att detta oväder drar förbi och att det bara kommer vara en enda stor sol över Grekland/Parga!


Många prognoser ser dystra ut men sen är där dom (få dock) som får en att inte tappa hoppet helt.... :cool:
Hoppas också att ovädret drar förbi! Hur länge ska ni vara borta?
Trevlig resa!

Masson
2009-06-23, 12:46
Någon som är på plats? Som kan ge en direktprognos... Är inte direkt orolig över vädret, vi åker på lördag och är borta i två veckor så vi får nog vårt solbehov tillgodosett. Men som sagt prognosen ser inte så lovande ut en vecka framåt i alla fall...

lexia
2009-06-23, 21:58
Någon som är på plats? Som kan ge en direktprognos... Är inte direkt orolig över vädret, vi åker på lördag och är borta i två veckor så vi får nog vårt solbehov tillgodosett. Men som sagt prognosen ser inte så lovande ut en vecka framåt i alla fall...
Snälla är det ingen som vet hur vädret är på Kefalonia nu och en vecka framåt,ska oxå åka på lördag och har aldrg varit där vill inte ha regn när man väl kommer iväg.:)

Sahara
2009-07-02, 20:37
Jag blev också väldigt bekymrad över väderprognoserna inför förra veckan, men det blev inte alls så illa. Det kom någon skur i början av veckan och höll sig under 30 grader, men det gjorde ju liksom inte så mycket. Sen blev det sol och 30-35 grader. Vi såg att det regnade och åskade uppe i bergen ett par gånger, men det kom aldrig dit där vi var.

Tydligen är det ganska svårt att förutsäga vädret just eftersom det är en bergig ö. Det svänger snabbt och är ofta ganska lokalt.

veruscka
2009-07-03, 07:57
När vi var där 20-27 juni så hade vi dåligt väder 1 dag dvs mulet sen regn på kvällen när vi skulle äta.Regnade på natten 2 ggr tror jag men det spelar ju ingen roll.
När vi var i Sami så vart det mulet men var strålande sooool hemma i Lassi. OJ vad jag längtar tillbaka!Var helt underbart.

lexia
2009-07-04, 22:29
kom hem ikväll från en underbar vecka i Lassi varmt regn en natt ,mulet en eftermiddag en ö jag helt klart tänker besöka igen.
lexia